niedziela, 28 września 2014

Ze starego nowe, czyli ...

... recykling starych dżinsów :).
Dwie ostatnie soboty spędziłam w towarzystwie maszyny do szycia, dzięki czemu wzbogaciłam się o nową torbę i kilka drobiazgów. Torba powstała z nogawek trzech par dżinsów, według tej instrukcji.


Torba jest mocna i bardzo pakowna - spokojnie mieści się w niej format A4 i to zarówno w poprzek, jak i pionowo. Dodałam sobie do niej jeszcze kieszonkę na komórkę, klucze i ewentualnie inne drobiazgi, wykorzystując oryginalną kieszeń z jednych spodni.


Z resztek, jakie zostały po uszyciu torby, powstały dwie podkładki pod kubki. Pomysł na nie znalazłam TU.


Kieszenie też znalazły zastosowanie - powstały z nich łapki do garnków.




Nie są idealne, ale myślę, że spełnią swoje zadanie. Na razie wyglądają trochę jak poduszki, bo dałam grubą warstwę ociepliny, ale z czasem nieco schudną :).
Spodni do przerobienia jeszcze trochę mi zostało, ale na razie mam dosyć szycia i z radością wracam do drutów. Dziergam chustę, a w kolejce czeka sweter :).
Pozdrawiam Was bardzo serdecznie i słonecznie :).

33 komentarze:

  1. super pomysły...warte przemyślena

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetny pomysł na "utylizację" starych spodni ale niestety ja i maszyna to nie najlepszy związek a szkoda. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :). Szycie też nie jest moją pasją, ale od czasu do czasu udaje mi się zmobilizować i "odpalić" maszynę ;).

      Usuń
  3. Gdzie nie zajrzę, dopada mnie zazdrość. Charakter mi się popsuł chyba...
    Cudne pomysły. A jak starannie wykonane. Wykorzystanie kieszeni mnie po prostu powaliło!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :)))) Co do Twojego charakteru to obaw nie mam, a zazdrość potrafi być bardzo inspirująca :). To są bardzo proste rzeczy, a najwięcej czasu zabrało mi zmobilizowanie się, żeby w ogóle zacząć szyć ;)).

      Usuń
  4. Rewelacyjny pomysł na torbę:) a wykonanie świetne...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :). Pomysł nie jest mój, ale wart realizacji :)).

      Usuń
  5. No proszę jak fantastycznie zagospodarowałaś te stare spodnie. Pięknie ,użytecznie i jak satysfakcja.
    Bardzo mi się podoba zarówno torba jak i pozostałe drobiazgi.
    Serdeczności posyłam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :)). Starych spodni mam jeszcze kilka par, pomysłów też trochę, tylko chęci do szycia mi nieco brakuje. Ale mam nadzieję, że za jakiś czas znowu uda mi się zmobilizować i usiąść do maszyny :). Serdeczności :))

      Usuń
  6. to świetny pomysł ;) teraz wiem co zrobić z czterema parami spodni, które dostałam od koleżanki na przemiał ;)))
    szepnę w sekrecie, że poczyniłam pierwsze próby robienia na około ;))))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No to do dzieła! Znając Twoją pomysłowość, z pewnością zaliczę opad szczęki :)).
      Trzymam kciuki za dzierganie na okrągło! No i jak? Nie taki diabeł straszny, prawda? :))

      Usuń
    2. ciii, nie zapeszam ... coś pomału rośnie ;)))))

      Usuń
  7. Rewelacyjna torba. Uwielbiam duże, pojemne torby, a Twoja jest doskonała :-)
    Świetny pomysł.
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  8. Widze, że idziemy z pomysłami podobnie. U Aty znalazłam namiary na takową torbę i też uszyłam sobie podobną:) I biegam na ćwiczenia z jedyną w swoim rodzaju torbą. I wszystkie moje przyjaciółki biegają z torbami recyklingowymi ode mnie:) Uszyłam jeszcze Młodemu kapę na tapczanik, użytkuje zadowolony:) Twoja jak zwykle z pazurem:)
    Podkładki mnie zaintrygowały, więc pewnie odgapię, jeśli pozwolisz:) pozdrawiam Iza

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja się do tego szycia zabierałam już od bardzo długiego czasu. Na szczęście w końcu udało mi się zmobilizować :). Torba była dzisiaj ze mną w pracy i sprawdziła się świetnie. Podkładki odgapiaj na zdrowie :). W internecie widziałam też torebki, poduszki, a nawet narzuty szyte tym sposobem - efekt był naprawdę ciekawy :).

      Usuń
  9. A potem się dziwisz, że się miotam na temat szycia jak się naoglądam u Ciebie takich cudów :))
    Torba idealna dla mnie, nie cierpię małych torebek ja muszę mieć torbę na "5 kilo kartofli" - może też się kiedyś skuszę :))
    Uściski

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Do tej torby zmieści się nie tylko 5 kilo kartofli, ale też i inne zakupy ;))). Pojemna jest bardzo, tylko trzeba uważać, żeby jej nie przeładować, bo kręgosłup mógłby się buntować ;). Szycie tej torby polecam - łatwe i szybkie. U mnie zdecydowanie najdłużej trwało zabieranie się do szycia ;)).
      Uściski :))

      Usuń
  10. ileż pomysłów ze starych jeansów :-) super

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki :). To tylko maleńka część tego co można zrobić ze starych jeansów - internet jest pełen inspiracji :))

      Usuń
  11. Świetny pomysł z tą torbą, podkładki też super.
    Pozdrawiam Dorota

    OdpowiedzUsuń
  12. Wszystko świetne, a Twoje zasoby pomysłowe niewyczerpane :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki :). O moje zasoby pomysłowe dba internet, a ja już zaczynam mieć problem z decyzją co najpierw zrobić ;)))).

      Usuń
  13. Pomysł rewelacyjny !!!! Torba jak i łapki są extra. A najważniejsze ,że dżinsy dostały drugie życie :) a mnie akurat zepsuła się maszyna :(
    Frasiu duże brawa dla Ciebie za recykling !!!!!!!!!!!!!!!!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :)). Mogłoby tego być więcej, szkoda tylko, że tak strasznie trudno zmobilizować mi się do szycia :(. Ale może za jakiś czas znowu najdzie mnie ochota na zabawę z maszyną :)).

      Usuń
  14. Świetny pomysł i wykonanie! Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  15. jakie są wymiary , szerokości tych pasków kolorowych i rączek w tej torbie. Podoba mi się strasznie, już chcę szyć ;-)

    OdpowiedzUsuń