poniedziałek, 5 stycznia 2015

Styczniowa czapka

Dzisiaj prezentuję już trzecią z kolei czapkę w ramach wyzwania "12 czapek w jeden rok". Do jej wykonania postanowiłam zużyć część resztek zalegających mi w szafie. Wzór spodobał mi się już dawno i wreszcie przyszła na niego pora :).
A oto moja styczniowa czapka:




Kolor najbliższy rzeczywistemu to ten na ostatnim zdjęciu. Czapkę robiło się bardzo przyjemnie i szybko.
Wzór (darmowy): Declan's Hat
Druty: 4 mm
Żaden z moich panów nie wyraził chęci posiadania tej czapki (zbyt wzorzysta, nieodpowiedni kolor), więc wzbogaciłam się o kolejne nakrycie głowy. Moja kolekcja czapek zaczyna robić się imponująca, a przede mną jeszcze 9 do wydziergania ;)).
A teraz wracam do dziergania sweterka.
Pozdrawiam Was serdecznie :)).

35 komentarzy:

  1. Ładnie wyszła i są warkoczyki, to co lubię :) Declan od dawna w mojej bibliotece na Rav ale przed tą czapą mam trylion innych na wyższych pozycjach i musi jeszcze trochę poczekać :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :)). Też lubię warkoczyki ale głównie na takich małych projektach. Swetry z dużą ilością warkoczy podobają mi się wyłącznie na innych :).
      Moja kolejka czapek do wydziergania też ostatnio niepokojąco rośnie ;)).

      Usuń
  2. świetna czapka, podoba mi sie wzór i kolor

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja też lubię dziergać czapki :))
    Bardzo ładny projekt, dodam sobie go do zbioru "na kiedyś" - masz następną świetną czapkę :)
    Uściski

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja zaczynam się obawiać, że już się uzależniłam od dziergania czapek ;)). Dłubię sweter na drutach, a po głowie plączą mi się myśli o kolejnej czapce. Pewnie zanim ten sweter skończę powstanie niejedna czapka :)).
      Projekt polecam - robi się bardzo przyjemnie, a poza tym jest rozpisany w czterech rozmiarach.
      Uściski :))

      Usuń
  4. Czapka cudowna !
    Asiu podaj mi ile miałaś oczek i jaka grubość włóczki -ja zrobiłam czapkę ze śnieżki a drutach 3,25 i 4 oczek 128 wyszła mi wielka tak było w opisie w tej chwili si blokuje to ją pokażę na blogu /jestem rozczarowana/
    Pozdrawiam i wszystkiego najlepszego w Nowym 2015 !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki Milu :). Czapkę robiłam dokładnie według opisu na rozmiar średni (opis uwzględnia 4 rozmiary) - druty 4 mm i nabrałam 112 oczek. Nie wiem dokładnie jaka gruba była włóczka, bo na banderolce nie podano metrażu, ale myślę, że miała jakieś 150m/50g.

      Usuń
  5. Bardzo lubię ten wzór! Fajnie wygląda w tym kolorze!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :)). Też mi się ten wzór podoba. Szkoda że moi panowie go nie doceniają ;(.

      Usuń
  6. Mnie się Twoja czapa bardzo podoba ;-) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. Czapka super, bardzo mi sie podoba. Pozdrawiam noworocznie Pstro!

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo ładna ta czapka,ściągnęłam sobie wzorek i może uda się taką wydziergać:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno się uda! Wzór jest jasno napisany, robi się szybko i przyjemnie. Trzymam kciuki za Twoją wersję :).

      Usuń
  9. Piękny wzór! Ja zdradzę, że w grudniu zrobiłam 10 czapek! Będę je stopniowo prezentować na blogu :) I to dzięki temu wyzwaniu, a pomyśleć, że kiedyś robienie czapek było moja najsłabszą stroną :)
    Miłego dnia,
    Asia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Prawdę mówiąc do tej pory też rzadko dziergałam czapki, a w ciągu ostatnich dwóch miesięcy wydziergałam ich 6. Teraz też wydziergałam kolejną (jako przerywnik w dzierganiu swetra), ale chyba będę je pokazywała raz w miesiącu, bo nie wiem czy latem będę miała ochotę na dzierganie czapek, a wyzwanie trwa do października :))).

      Usuń
  10. Świetna ta czapka!!!Wpisuje ją do kolejki.Buziaki:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki :)). Znając Twoje tempo dziergania to zrobisz ją w jeden wieczór :)). Buziaki :**

      Usuń
  11. Wspaniała ! Rewelacyjny wzór i doskonały kolor. Bardzo mi się podoba :-)
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  12. ja tę zrobiłam męzowi i ...chodzi w niej:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fajnie masz :). Mój niestety nie chce i nawet nie chciał jej założyć do zdjęcia :(. Ale to nic - będę miała jedną czapkę więcej :)).

      Usuń
  13. Bardzo ładna. Dwanaście czapek? To cały regalik na czapki trzeba w przedpokoju zainstalować :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie będzie tak źle - ostatnio zrobiłam mały remanent na półce z czapkami i szalikami i udało mi się odzyskać nieco miejsca :))).

      Usuń
  14. Piękną czapkę zrobiłaś Frasiu. Wzór bardzo mi się podoba :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  15. Śliczna! A panowie pewnie niedługo zmienią zdanie i będą się o nią kłócić :))

    OdpowiedzUsuń
  16. Cudne są te warkocze na czapce :))

    OdpowiedzUsuń
  17. Bardzo ładna czapka :) I uważam, że panowie się nie znają - spokojnie mogliby ją nosić. I to chyba jest ogólna tendencja, bo jak skończyłam swoją styczniową czapkę, która z założenia miała być dla mężczyzny właśnie, to musiałam go przekonywać, że ona wcale nie jest damska. Stanęło na tym, że to unisex :)
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Świetna czapka, super się to wszystko schodzi na samej górze. Nie znają się Ci twoi panowie na tym, co warto nosić. Ale dzięki temu Ty masz nową czapkę, a tego nigdy za dużo :)

    OdpowiedzUsuń